.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حرمت سال جهاد اقتصادی را نگاه داریم
عبدالرضا داوری

«اگر ما بخواهيم اين حركت عظيم اقتصادى در كشور در سال 90 انجام بگيرد، يك الزاماتى هم دارد. يك شرط اين است كه كشور به مسائل حاشيه‌اى مبتلا نشود. ببينيد، در بسيارى از اوقات يك مسئله‌ى اصلى در كشور وجود دارد كه همه بايد همت كنند و به سراغ اين مسئله‌ى اصلى بروند؛ بايد مسئله‌ى كانونى كشور اين باشد؛ اما ناگهان مى‌بينيم از يك گوشه‌اى يك صدائى بلند ميشود، يك مسئله‌ى حاشيه‌اى درست ميكنند، ذهنها متوجه آن ميشود.

اين مثل اين ميماند كه در يك مسافرت مهمى، كاروانى، قطارى دارد حركت ميكند، هدفش رسيدن به يك نقطه‌ى خاص است؛ ناگهان ذهنها را مشغول كنند به يك چيز حاشيه‌اى در بيابان، از راه باز بمانند، احياناً امكان ادامه‌ى حركت هم از آنها گرفته شود. مسائل حاشيه‌اى نبايد به ميان بيايد. مردم ما خوشبختانه قدرت تحليل دارند، هوشمندند، هوشيارند؛ ميتوانند مسائل فرعى و حاشيه‌اى را از مسائل اصلى جدا كنند. توجه شود مسائل حاشيه‌اى كانون توجه افكار عمومى قرار نگيرد.»
بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در حرم رضوی(ع) ۱۳۹۰/۱/۱

مطبوعات و رسانه های کشور حدود ۱۵ روز است که فعالیت خود را در سال ۱۳۹۰ که به ابتکار رهبر مجاهد و فرزانه انقلاب اسلامی سال «جهاد اقتصادی» نامیده شد ، آغاز کرده اند . اما با کمال تاسف باید اذعان نمود که طی این ۱۶ روز بخش عمده ای از رسانه ها و مطبوعات ایران نه تنها به الزامات سال جهاد اقتصادی در تمرکز افکارعمومی بر مسئله‌ى اصلى کشور پایبند نبوده اند بلکه متاسفانه طی همین چند روز آغازین سال ، فضای رسانه ای و مطبوعاتی کشور کاملا از موضوع جهاد اقتصادی تخلیه شده و هر روز «از يك گوشه‌اى يك صدائى بلند ميشود و يك مسئله‌ى حاشيه‌اى درست ميكنند »

تو گویی که دست اندرکاران فضای رسانه ای کشورمان ، گوش خود را بر رهنمود نوروزی رهبر و مقتدایمان بسته و تنها به نجواهای درون خویش گوش سپرده اند. در همان روزهای نخستین سال ، موضوع فیلم «ظهور بسیار نزدیک است» را از حاشیه به متن کشاندند. یک جستجوی اینترنتی ساده نشان می دهد که برای کلید واژه جهاد اقتصادی تنها حدود ۶۸۴۰۰۰ صفحه اینترنتی قابل بازیافت است ، حال آنکه با جستجوی کلید واژه «ظهور بسیار نزدیک است»

حدود ۱۷۴۰۰۰۰ صفحه اینترنتی قابل مشاهده است. یعنی بیش از دو ونیم برابر موضوع جهاد اقتصادی ، برای پرداختن به این فیلم ، موضع گیری و خبر و گزارش تولید شده است...

چند روزی از آغاز فعالیت اداری در سال جهاد اقتصادی نگذشته بود که موضوع ادغام چند وزارتخانه اقتصادی و گمانه زنی برای مسئولین بعدی آنها نیز به تیتر نخست فضای مطبوعاتی و رسانه ای کشور پیوست. در این فضای نابسامان رسانه ای ، هر روز وزیری عزل یا مستعفی می شود و وزیری دیگر نصب! آنچنان فضای گمانه زنی های بی پایه و اساس ، صفحات پایگاههای خبری را اشغال نموده که در این روزهای نخستین سال به وضوح می توان موجی از بلاتکلیفی را در دستگاهها و وزارتخانه های موضوع ادغام که قاعدتا باید پیشتاز سال جهاد اقتصادی باشند ، مشاهده کرد.

تعداد زیادی از مدیران این دستگاهها که قاعدتا باید در این ایام پاشنه ها را ور می کشیدند و کمربندها را محکم می کردند ، تا در سال جهاد اقتصادی به مجاهدان عرصه اقتصاد ایران مبدل شوند ، در فضای سنگین و لغزنده شایعات و اخبار بی اساس عزل و نصبهای احتمالی ، تمرکز ذهنی خود را از کف داده و تلاش دارند تا از مجاری مختلف خبری دریابند که ماندنی هستند یا رفتنی! اما اوج بی تعهدی رسانه ای به توصیه های رهبری را باید در ماجرای برکناری و ابقاء وزیر اطلاعات مشاهده کرد که متاسفانه افکار عمومی کشور را تا لب پرتگاه بحران سازی و القاء حاکمیت دوگانه به پیش برده است. یک موضوع عادی که با اعمال حق قانونی رییس جمهور در انتخاب اعضای دولت آغاز شد و با اعمال اختیار شرعی و قانونی ولی فقیه در نظارت بر ارکان و اعمال قوای ۳ گانه (مبتنی بر اصل ۵۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران) پایان یافت و خود می توانست جلوه ای از هماهنگی اعتقادی و همدلی ولایی دولتمردان را ترسیم نموده و جشن یکدلی و یکرنگی و یکدستی را در کشور نمایش دهد ، با هدایت برخی رسانه های «مخالف دولت» به یک بحران رسانه ای مبدل و چهره ها و شخصیتهای مختلف را در ورطه ای از توهین و تخریب فرو برد.

طی دو روز اخیر لحظه به لحظه انتشار یک خبر و شایعه جدید را در این موضوع حاشیه ای ، بر صدر فهرست اخبار پایگاههای مخالف دولت مشاهده کرده ایم . ایجاد این سیل خبری از یک موضوع حاشیه ای که به فضای رسانه ای دشمنان انقلاب در بی بی سی فارسی و صدای امریکا نیز رسوخ نمود ، به طور کامل افکارعمومی را از موضوع جهاد اقتصادی منحرف و یک غائله رسانه ای را با تولید حجمی عظیم از شایعات و اخبار تائید نشده برپا ساخت.

البته در اینجا فرصت نیست تا انگیزه های آشکار و پنهان این غائله رسانه ای را روایت نماییم اما آنچه تعجب و بهت ناظران را برانگیخته است ، «همت و تلاش مضاعف» برخی مدعیان در به فراموشی سپردن موضوع جهاد اقتصادی و تبدیل مسائل حاشیه ای به مسئله اصلی است ! تاسف آنجاست که در کمتر از ۲ هفته پس از توصیه رهبر فرزانه انقلاب برای پرهیز از برجسته سازی مسائل حاشیه ای ، نه تنها توصیه مقتدایمان از سوی برخی چهره های سیاسی و رسانه های مدعی به فراموشی سپرده شد بلکه با تمام سرعت مسائل حاشیه ای را به نقطه کانونی افکار عمومی منتقل کردند و در رقابت حاشیه سازی نیز تلاش کردند تا گوی سبقت را از یکدیگر بربایند! سالی که جهاد اقتصادی نامیده شد با کورانهای بی ارزش سیاسی آغاز شده است و در این میان خس و خاشاک این کوران چشم جهادگران عرصه اقتصاد و تولید را می آزارد. غفلت از بر زمین ماندن توصیه «آقا» و شکسته شدن حرمت جهاد اقتصادی در روزهای اخیر تنها با توبه نصوح و بازگشتی حر مانند میسر است. از امروز رسانه های کشور را از برجسته سازی حواشی تخلیه کنیم و حرمت جهاد اقتصادی را نگاه داریم.

یادداشتی از عبدالرضا داوری


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 ارديبهشت 1390
این آقا هم نفسش از جای گرم بلند میشه



آموزش دزدی به روش کاملا اسلامی ؟؟؟!!!



دنیا رو می بینید ، برعکس شده به جا ی اینکه مردم از بانک ها وام بگیرند ، به اون ها قرض دادند تا یه تعاونی اعتباری که کسی اسمش رو نشنیده بود تبدیل به بانک بشه اما یه تعاونی که سعی داشت این ربایی که بانک های ما دچارشند رو بپوشونه به هر شکلی برای خوش آمد یه عده سرمایه دار که هم من میشناسمشون هم شما این تشنج بین مردم از قشر متوسط به پایین وارد کنه اونم کی دقیقا یه ماه مونده به عید، فکر کنم اینا از همون موقع می دونستند امسال سال جهاد اقتصادی فقط یه خورده عجله کردند تا به همه بفهمونند بانک مرکزی با کسی شوخی نداره پاش بیفته حاضر یه عده رو فدای سیاست های بانکداری اسلامی بکنه .

میخواستم یه سوال از رئیس بانک مرکزی بکنید ببینید تکلیف این پول هایی که دست تعاونی های بهمن ایثار و وحدت مونده دقیقا تا چند ما دیگه مشخص میشه ، البته اینو فقط صرفا جهت اطلاع گفتم که نزدیک به چند میلیون نفر و درگیر خودش کرده ، یا حق

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.